De dag waarop alles begint ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu De dag waarop alles begint ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu

De dag waarop alles begint !

Blijf op de hoogte en volg Fien

08 Maart 2016 | Ecuador, Quito

De eerste officiële dag is van start gegaan. Deze ochtend rap rap alles bij elkaar geraapt en ons zelf klaargestoomd voor onze eerste Spaanse les.
Iedereen werd per niveau verdeeld en in een klasje gestoken. De mensjes die ik al ken moest ik dag zeggen, maar zo leerde ik snel Bernadette kennen. Een meisje van 21 uit Oostenrijk die wat aan het rondtrekken is, al voor 6 maand.
Je moet je inbeelden ; je moet Spaans leren spreken, maar de eerste communicatie is in het Engels, zowel met het meisje als de leraar. Ondertussen ben je in je hoofd alles aan het vertalen in het Nederlands, maar veel woorden in het Spaans lijken op het Frans. Niet gemakkelijk !
Ondanks we maar met twee in een klasje zaten, was het enorm leuk.
Na onze Spaanse les werd ieder van ons opgehaald door iemand van het gastgezin. De communicatie liep niet altijd even goed, aangezien ik nog maar enkele woorden Spaans begreep en zij niet bijna geen Engels kon. Maar al bij al, sympathieke dame! Ik ben alleszins verliefd op haar hond, RIANA ! Toch een klein beetje Duts bij mij!
Om 17u werd er een verwelkomingscocktail uitgedeeld door de school. Adriana, de huismoeder van mijn gastgezin heeft me naar de school gebracht. Ze vertelde en toonde hoe ik me in de bus moest nemen maar ook hoe ik me moest gedragen, omdat er zoveel diefstallen gebeuren. Even een besefmomentje !
Ik nam s'avonds de taxi terug, deze keer alleen en met een klein hartje. Gelukkig had ik een braaf man te pakken en ben ik goed thuis geraakt. De dochter van Adriana is intussen thuis gekomen. Zij spreekt bijna vloeiend Engels, dit is best wel handig om duidelijk te communiceren. Al wil ik, wanneer ik dit huisje verlaat, een deftig gesprekje kunnen voeren in het Spaans, niet onrealistisch toch? :D
Het is hier 21u gepasseerd, bij jullie 3u, tijd om mijn bed in te kruipen voor een nieuwe dag. Deze keer alleen de baan op om op school te geraken.
Over and out !

  • 08 Maart 2016 - 16:31

    Queen Daphne:

    Wauw Fienie!
    Ik word instant blij van jouw "avonturen" daar te lezen en nog meer blij als ik denk aan de avonturen die ik nog ga kunnen lezen naarmate de tijd vordert!
    Sowieso dat je op't einde meer gaat kunnen zeggen dan; Hola supermercado de la bancos por aqui.. Hehe :D Maar wel super handig dat die dochter Engels kan spreken, is toch net wat handiger dan altijd alles met handen en voeten uit te leggen.

    Geniet er van! En wees voorzichtig!
    Kusjes en groetjes vanuit het heel wat minder spannende Leuven
    Daphne

  • 09 Maart 2016 - 14:52

    Joke DD:

    Fien :)

    Ik ben echt zo trots op u dat ge dit doet!
    Hou ons maar op de hoogte :)

    Enkele reiswijsheden voor onderweg:

    If you're 21, physically fit, hungry to learn and be better, I urge you to travel - as far and as widely as possible. Sleep on floors if you have to. Find out how other people live and eat and cook. Learn from them wherever you go!

    Iets zien is nog wat anders dan erover vertellen.

    The world is a book and those who do not travel read only one page.

    Travel not to find yourself but to remember who you've been all along.

    Travel is te only thing you buy that makes you richer.

    Life begins at the end of your comfort zone.

    Dikke zoenen,
    Jowke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fien

Als meisje van 21, met bijna mijn diploma van Sociaal Cultureel Werkster in de handen, trek ik 8 weken naar Ecuador. Zo'n reis plan je niet alle dagen, daarom wil ervoor zorgen dat dit iets onvergetelijk wordt! Door een combinatie van verschillende programma's uit het aanbod van Activity International zal dit me sowieso lukken. In België steek ik mijn agenda vol met volleybal, zaalvoetbal, zwemles geven, een centje bijverdienen in het Dilbeekse zwembad en de zaak van Jeroen Meus in Würst. Het zal afkicken worden van het drukke leven en helemaal genieten in een prachtland als Ecuador.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 4351

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 04 Mei 2016

Fien @ Ecuador

Landen bezocht: