De tijd vlieegt ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu De tijd vlieegt ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu

De tijd vlieegt !

Blijf op de hoogte en volg Fien

29 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Speciaal voor Pony en Snollie een nieuw reisverslag, op aanvraag van hun reactie op het vorige reisverslag ! Ik besefte helemaal niet dat ik een weekje niets geschreven had :o sorryyy!

De voorbije week was nogal kort als ik over vrijwilligerswerk spreek. Vrijdag was het een feestdag voor iedereen, maar de scholen en ook Villa Tica sloot de deuren al op woensdag.
Woensdag samen met Bernadette nog een extra Spaanse les gevolgd aangezien ze zich wat lonely voelde zonder mij, en het nooit kwaad kan wat extra Spaans te kunnen.
Donderdag heb ik mee de activiteit gevolgd vanuit de school. In Ecuador zijn ze enorm gelovig en het paasfeest neemt een grote rol in in hun leven. Ze houden een parade waarbij ze de lijdensweg van Jezus naspelen. Crazy people! We trokken daarom naar een klooster met paters waar ze zich voorbereiden op de parade en waarin zich een museum bevindt over Jezus, over hun geloof, over hoe zij dit weergeven, ... Best wel interessant, maar ik denk dat ik de Ecuadoranen nog vreemder vind ;p
Vrijdag vrij voor iedereen, dus klaar om er een extra lang weekend van te maken! Deze keer richting Baños, bekend om de vele activiteiten, hot springs, casa del arból, ...
Hier hebben we dan ook volledig gebruik van gemaakt. Na een vijf uur onderweg geweest en aangekomen in ons hostel, trokken we naar 'Casa del Arbòl'. Een schommel aan een boom, aan een afgrond op een paar duizenden meters hoog. Het is vooral impressionanter dan je denkt, het lijkt maar saai, maar stiekem was het spannend! En de foto's zijn wauwwie! Een lekkere pizza besteld, een wijntje gedronken en klaar om het bedje in te duiken!
Zaterdag begint de dag al vroeg, klaar voor naar de canyoning te vertrekken.
Om het simpel uit te leggen; klimmen naar een hoog punt van een waterval, en afdalen met touwen in en door het water. Gelukkig was het water niet al te koud, de begeleiders waren zotjes, een leuke groep en ik deed het niet zo slecht. Hiervan heb ik geen foto's op camera of gsm, wel dvd, het wordt wachten tot in België :(
Terug opgewarmd in het hostel en iets gegeten, op naar de volgende activiteit : Canopy. Daarvan kan ik wel al een foto plaatsen, het wordt direct duidelijk!
Ook zondag begint vroeg, klaar voor te gaan raften: samen een rubberboot inkruipen, elk 1 peddel en het wilde water op, door en op de golven.
Met zes deelnemers en 1 begeleider per boot trokken we het water op. Na de tweede grote golf waren we nog maar met vier. Drie personen zijn het water in gevlogen door de kracht van het water, het had namelijk heel hard geregend. Ik heb Lies alleszins gered ;p
Ook hier zijn geen foto's van, enkel op dvd!

Helemaal uitgeput van het weekend klaar voor een terugreis van een 5-tal uur.
Vandaag, maandag, terug naar het vrijwilligers werk. Iedere week sta je in een andere klas of mag je in de keuken helpen. Ik sta op een vertrouwde plek, de keuken!
Je kan zoveel meer doen en bent continu bezig. Veeel beter!
Deze week een volledige week vrijwilligerswerk, en in het weekend trekken we naar de kust! Beetje kleur op doen, hopelijk!

* Meet Maya, the dog from the hostel !

  • 04 April 2016 - 10:46

    Joke:

    Hey Fienie,

    Ik heb zo een vermoeden dat je het daar goed hebt :)
    Supergelukkige foto's en weinig tijd voor berichtjes naar huis => Dat klinkt als geweldig!

    Mijn weekje skiverlof zit er alweer op. Ik zit opnieuw aan mijn bureau.
    Dit weekend is het PJ zijn communie - ik stuur nog een paar gekke familiefoto's door dan :)

    Geniet ervan zus!
    Love ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fien

Als meisje van 21, met bijna mijn diploma van Sociaal Cultureel Werkster in de handen, trek ik 8 weken naar Ecuador. Zo'n reis plan je niet alle dagen, daarom wil ervoor zorgen dat dit iets onvergetelijk wordt! Door een combinatie van verschillende programma's uit het aanbod van Activity International zal dit me sowieso lukken. In België steek ik mijn agenda vol met volleybal, zaalvoetbal, zwemles geven, een centje bijverdienen in het Dilbeekse zwembad en de zaak van Jeroen Meus in Würst. Het zal afkicken worden van het drukke leven en helemaal genieten in een prachtland als Ecuador.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 4348

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 04 Mei 2016

Fien @ Ecuador

Landen bezocht: