Dag 4 & 5 & 6: El mercado / teleferico - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu Dag 4 & 5 & 6: El mercado / teleferico - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu

Dag 4 & 5 & 6: El mercado / teleferico

Blijf op de hoogte en volg Fien

12 Maart 2016 | Ecuador, Quito

In plaats van les te hebben, gaan we er met de hele groep op uit. Dit zou iedere donderdag zo zijn. We trekken richting de markt, met onderweg wat stopplaatsen voor wat uitleg.
Op de markt wordt je overweldigd met vele geuren, kleuren, warmte en vele vele mensen. Bij enkele kraampjes stoppen we en krijgen we de kans om vanalles te proeven en te ruiken, zoals chocolade, nootjes, soort escasgos en vele soorten fruiten. Het viel niet altijd in de smaak, maar zo leer je tenminste alles kennen.
Op de markt zijn er natuurlijk ook vele dieren. Het was zo zielig :( zoveel konijntjes, kippen, eenden, cavia's, kalkoenen, ... in soms slechte omstandigheden.
Dit gehad trokken we verder naar een eetkroeg waar we DE delicatesse van Ecuador konden proeven cavia. Ik had het me al laten wijsmaken, maar om dit voor je neus te zien. Impressionant!
De cavia's lijken eerder kleine varkentjes ofso. Met wat vertaling van Annelies konden we uit de uitleg van de uitbater begrijpen dat ze precies wel iets krijgen om ervoor te zorgen dat ze zo groot zijn.
Omdat ik van mezelf wist dat er niet veel van ging eten, besloten we eentje te delen met 7 personen.
Je ziet letterlijk alles van het beestje, de nageltjes, tanden, pootjes, oren, ... Vreselijke gedachten om te weten dat dit bij ons een huisdier is en hier DE delicatesse! Ik dacht, 'ik doe het gewoon, nu ik hier ben'. Verstand op nul en we hebben geproefd. Het kon vele erger, maar toch, geef mij maar wat anders. Wie het niet wil zien, kijk NIET naar de foto's!

Het is vrijdag !! Eerst Spaanse les en dan genieten.
Smiddags hebben we het gezellig gemaakt met de Hollandse meisjes en wentelteefjes gemaakt. Dat smaakte !
Na de maaltijd trokken we richting de teleferico. Een kabelbaan waarmee je de hoogte ingaat, en zicht krijgt over heel Quito. Quito is namelijk een 60 km lang en maar een 6 kilometer breed, ongeveer, weet niet meer wat ze juist zeiden :p
We namen de bus richting teleferico, amaai, zo stijgen. De lucht is op sommige plaatsen in de stad, zo ongezond, alsook de hoogte speelt mee. Vanaf de bus tot teleferico zelf, gingen we te voet. Het was helemaal niet zo ver; maar na 15 stappen was je zo buiten adem. In de 15 min dat we moesten stappen, hebben we enkele keer even moeten stilstaan om bij te komen. Volgens mij kon ik elk moment gewoon om ver vallen.
Alleszins, daar op de bergen kregen we een magnifiek uitzicht. De ene 5 min zag je enkel wolken, de andere kwam de zon er zalig door. Het was een leuke ervaring!
Vandaag, zaterdag, is een rustdag voor mij. Uitslapen, ontbijten, even naar de winkel voor wat inkopen, maar vooral niet te veel bewegen.
Morgen rond 6u vertrek ik naar het centrum en ga ik samen met wat Annelies en wat andere meiden vanuit Oostenrijk richting Quilotoa. Zoek maar eens op ! De foto's zijn wauwiiie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fien

Als meisje van 21, met bijna mijn diploma van Sociaal Cultureel Werkster in de handen, trek ik 8 weken naar Ecuador. Zo'n reis plan je niet alle dagen, daarom wil ervoor zorgen dat dit iets onvergetelijk wordt! Door een combinatie van verschillende programma's uit het aanbod van Activity International zal dit me sowieso lukken. In België steek ik mijn agenda vol met volleybal, zaalvoetbal, zwemles geven, een centje bijverdienen in het Dilbeekse zwembad en de zaak van Jeroen Meus in Würst. Het zal afkicken worden van het drukke leven en helemaal genieten in een prachtland als Ecuador.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4377

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 04 Mei 2016

Fien @ Ecuador

Landen bezocht: