Even denken ; dag 7 & 8 & 9 ? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu Even denken ; dag 7 & 8 & 9 ? - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu

Even denken ; dag 7 & 8 & 9 ?

Blijf op de hoogte en volg Fien

16 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Ik moet al even gaan denken wat ik jullie allemaal nog moet vertellen. Als ik me goed herinner ben ik geëindigd met te vertellen dat we op zondag naar Quilotoa gingen.
Dit is een vulkaan waar zich een meer in bevind, machtig uitzicht !
Tijdens onze busreis van Quito naar daar, hebben we enkele tussenstops gemaakt voor een plasje, maar ook om van het overweldigende uitzicht te genieten en een indigenas familie te bezoeken. De familie leefde in een simpel strooien hutje zonder luxe. Enkele cavia's die er gekweekt werden, werden in het huis gelaten, puur voor de warmte.
Eens daar aangekomen kregen we 1u30 om tot beneden aan het water te geraken en terug. Van een paar dagen voordien wist ik hoe vermoeiend het is om op deze hoogte een berg op te geraken te voet. Ik had de keuze; ga ik naar beneden of niet ? Ik was toch wat angstig, ik wou niet beginnen te hyperventileren, flauwvallen of weet ik veel wat.
Lies en ik besloten om ongeveer tot in de helft naar beneden te gaan en dan terug te keren. Het was VERMOEIEND ! Naar beneden gaat alles makkelijk, maar eens omgekeerd. Ik was gerustgesteld dat ik Lies bij me had. Stapje per stapje, bocht per bocht gingen we naar boven. Om de 2 à 3 bochten namen we een pauze, ik ben blij dat ik er geraakt ben en toch de helft ervan heb kunnen doen. Mijn conditie is niet super slecht, maar in die hoogte ben ik niets waard ! :( We waren alleszins uitgeput en hebben in de terugrit heel wat dutjes kunnen doen.

Maandag is lesdag ! Deze week een andere leerkracht. Hij is op ene of andere manier meer gepassioneerd in zijn job en staat er met zoveel meer enthousiasme. Het geeft me vooral een veilig gevoel, ik durf te praten en ik durf fouten te maken. Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik redelijk wat versta, als ze traag praten, maar niet terug kan praten. Stapje per stapje gaan we vooruit!
In de namiddag samen met Lies nog wat rondgehangen om de dag af te sluiten. Me gusta !

Dinsdag vlak voor de les begin ineens alles te trillen. Ik dacht letterlijk dat het aan mij lag, maar het ging dus wel degelijk om een kleine beving. Het was stiekem wel spannend, ik wou het nog een voelen :p
In Ecuador is het blijkbaar heel normaal dat dit wel eens voorvalt.
In de les worden ook heel wat spelletjes gespeeld zoals bingo en memory om de woordenschat onder de knie te krijgen. Dat lijkt me goed te bevallen, nog maar 1 keer verloren xd

Voor jullie is het al woensdag, voor mij nog niet. Net zoals vorige week, woensdag is salsa & ladies night ! Fiesta ! Ik kijk er naar uit!

Maar nog 1 belangrijke boodschap voor thuis :
GELUKKIGE VERJAARDAG PAPA !! GENIET ERVAN, TOT SNEL. DIKKE KUS xx

  • 18 Maart 2016 - 21:43

    Inge:

    ......

  • 18 Maart 2016 - 21:50

    Inge:

    Dag Ecuafientje,
    We zitten hier allen samen naar een film te kijken : everest en kunnenons best inbeelden war jij daar zoal kan afzien op die hoogte. Maar zoals je schrijft zal het toch wel de moeite waard zijn!
    Ik stel vast dat mijn 2 vorige berichten niet zijn weergeven maar dan begin ik maar opnieuw hé. Hier in Belgie loopt het lekker : reeds een hele week droog en zonnig en de mensen komen op gang in den aveve.
    Voor uw poepa zijn verjaardag zijn we naar de Johnny Cash roadshow geweest. Daar kom je goedgeluimd naar buiten, top!
    joke zegt: ik zie u graag
    Koen zegt: grmbl ik was aan't slapen...
    Nele: haufterdevliegenaf
    tibo: groetjes van tibo
    Maud: kweenie
    Papa: dikke knuffels
    Inge: dikke kus
    Take care!

  • 20 Maart 2016 - 22:25

    Meter Simonne:

    allo Fien
    hoe gaat met u dank voor uw reisverslag en de zeer mooie foto's geniet nog veel van de reis en de mooie landschappen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fien

Als meisje van 21, met bijna mijn diploma van Sociaal Cultureel Werkster in de handen, trek ik 8 weken naar Ecuador. Zo'n reis plan je niet alle dagen, daarom wil ervoor zorgen dat dit iets onvergetelijk wordt! Door een combinatie van verschillende programma's uit het aanbod van Activity International zal dit me sowieso lukken. In België steek ik mijn agenda vol met volleybal, zaalvoetbal, zwemles geven, een centje bijverdienen in het Dilbeekse zwembad en de zaak van Jeroen Meus in Würst. Het zal afkicken worden van het drukke leven en helemaal genieten in een prachtland als Ecuador.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4382

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 04 Mei 2016

Fien @ Ecuador

Landen bezocht: