Alweer een weekje voorbij ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu Alweer een weekje voorbij ! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Fien Dobbeleer - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje voorbij !

Blijf op de hoogte en volg Fien

21 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Deze week hebben onze twee Hollandse vriendjes niet zo'n fijne ervaring gehad. Ze doen het zelfde programma als ik doe in de laatste vier weken. In hun verblijf in Puerto Quito zijn ze bestolen geweest; bankkaarten weg, cashgeld, camera, go pro, ... Gelukkig kregen ze vanuit Puerto Quito geld van een weldoener om terug naar Quito te geraken, anders hadden ze niet terug geraakt. We hadden het nieuws al vernomen in een berichtje, maar het drong pas echt door wanneer de meiden ons zagen en in tranen uitbarstte. Gelukkig zijn ze goed opgevangen geweest door de organisatie en hebben ze terug de middelen om hun reis onvergetelijk te maken.
Puerto Quito stond ook op mijn programma, maar de organisatie heeft beslist dat ik er niet heen mag gaan. Zeker omdat ik dit alleen zou moeten doen. Wat ik in de plaats krijg is nog niet duidelijk.

Alweer een weekje voorbij, de derde week gaat in !
Woensdag werd een gewone lesdag als de andere, maar eindigen we de avond met ladies night.

Donderdag is uitstap-dag. Samen met Martin, onze leraar, werd het weer een interessante voormiddag. Naar het grote standbeeld van de Engel op een heuvel in Quito, zou een cadeau zijn van Spanje. Alsook zijn we een kerkhof gaan bezoeken, maar niet zo eentje dat je in gedachte hebt. Er lagen wel 3 miljoen mensen, heeeeeel impressionant. Het zijn muren waarin allemaal kleinere kotjes zijn, tientallen voor 1 muur. Als iemand sterft wordt je gehele lichaam voor 20 jaar in een kotje gestoken, na deze 20 jaar krijg je een kleine ruimte waarin enkel de beenderen geplaatst worden.
Ook men namiddag werd gezellig en interessant. Mijn mevrouwtje van het gastgezin probeerde me iets duidelijk te maken, ik snapte het niet goed. Het enigste wat ik begreep was om samen eens te gaan wandelen ofs. Uiteindelijk gingen we naar een prachtig en vooral groot park, het was wel kilometers lang. Kinderen konden er basketballen, voetballen, klimmen, klauteren, gewoon genieten van het weer, .. Het was zo ontspannend, precies een andere wereld. Quito is zo stressy, druk en vuil, ik was blij er even te kunnen aan ontsnappen. We kochten samen een lekker ijsje en genoten in een andere klein parkje van het uitzicht. Het ontspannen ging door tot wanneer we terug de bus op moesten! Alleszins, daar keer ik nog terug in de loop van de week.

Na de les op vrijdag trokken we, Lies, Bernadette en ik, richting Otavalo. Een ander stadje in Ecuador. Na een 3-tal uur onderweg geweest, ons hostel gevonden. Je kwam binnen en zal op de binnenkoer heel wat bomen staan, tussenin hangmatten gespannen, ruimte voor een vuurtje te stoken, .. Enorm gezellig dus!
S'avond met ons drieën gezellig iets gaan eten in een plaatselijk restaurantje en dan het bedje ingekropen.
Otavalo staat bekend om haar grote markt en vooral ook alle typische en culturele dingen. Zo enooooorm groot, het was moeilijk te onthouden waar we wel en waar niet geweest waren. Aan elk kraam dat je passeerde spraken ze je aan, als je naar iets keek probeerde ze het je te verkopen, het voelde wat bedrukkend. Het was wel een aanrader !
Nadien nog even de bergen ingetrokken en een waterval gaan bezichtigen om de dag af te sluiten.
Iets gegeten in het hostel met een flesje wijn, erna een vuurtje gestookt en een kaartje gelegd met wat engelsmannen. Enorm gezellige avond om ons weekend af te sluiten.
Lekker uitgeslapen, ontbeten en richting Quito vertrokken. Alvorens onze wegen splitsten nog een lekkere koffie gedronken in de stad en genoten van het lekkere weer.

Morgen beginnen mijn twee weken vrijwilligerswerk. Het is nog verder, dus nog vroeger opstaan :( Dat wordt pijnlijk!

Tot snel !

*Het besef dat ik in het buitenland zit, zit er aan te komen ;p Toch nog!

  • 21 Maart 2016 - 21:14

    De Dobbeleer Dirk:

    Hey Fien,

    wat een verhalen, ik vermoed dat je nu al vlot Spaans spreekt... , geniet vooral en wees voorzichtig.
    Nog een likje van Duts,
    Groetjes papa.

  • 23 Maart 2016 - 13:16

    Marc Beckers:

    He Fien, hoe ziet het vervolg er uit voor jou ? Heb begrepen dat je programma een beetje overhoop gegooid is ?

  • 23 Maart 2016 - 15:49

    Fien De Dobbeleer:

    Hye papa !
    Het spaans begint te vlotten, maar vloeiend is een groot woord ;p ik begrijp redelijk veel omdat er veel op het frans lijkt, maar terug praten is niet altijd even gemakkelijk! Gelukkig heb ik Lies als tolk meestal bij mij!
    Ben altijd voorzichtig, lomp is iets anders!
    Gelukkig heb ik hier ook een hondje in huis, om het gemis van dutsie te stillen!
    Kmis u poepaaa!

    Dag Marc,
    Mijn programma wordt inderdaad wat veranderd omwille wat er met de Hollandse meisje gebeurde. Er zou al een idee zijn, maar dit is nog niet naar mij gecommuniceerd.
    Lies zal je op de hoogte houden !
    Tot snel, groetjes!

  • 28 Maart 2016 - 17:30

    Pony:

    Heeej Fienemans!
    Paasmaandag hier, helemaal dempig gegeten van de eiers! :-)
    Hoe ist vrijwilligerswerk, nog niet te moe?

    Wij wachten hier vol ongeduld op ne nieuwe post!!

    Aaft er de vliegen af,

    Jonas & Nele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fien

Als meisje van 21, met bijna mijn diploma van Sociaal Cultureel Werkster in de handen, trek ik 8 weken naar Ecuador. Zo'n reis plan je niet alle dagen, daarom wil ervoor zorgen dat dit iets onvergetelijk wordt! Door een combinatie van verschillende programma's uit het aanbod van Activity International zal dit me sowieso lukken. In België steek ik mijn agenda vol met volleybal, zaalvoetbal, zwemles geven, een centje bijverdienen in het Dilbeekse zwembad en de zaak van Jeroen Meus in Würst. Het zal afkicken worden van het drukke leven en helemaal genieten in een prachtland als Ecuador.

Actief sinds 21 Jan. 2016
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 4387

Voorgaande reizen:

05 Maart 2016 - 04 Mei 2016

Fien @ Ecuador

Landen bezocht: